Hieronder vindt u het antwoord op de meest voorkomende vragen die bij ons de revue passeren.
Het zorgen dat jouw website hoog in de zoekresultaten komt noemt men zoekmachineoptimalisatie, ook wel bekend als SEO (Search Engine Optimization). Of jouw website naar wens tevoorschijn komt in de zoekresultaten hangt af van een groot aantal factoren. Een van de belangrijkste aspecten is simpelweg het eerlijk schrijven van teksten. Google wordt steeds slimmer in het herkennen van keyword spamming en dergelijke zaken en laat zich bijna niet meer foppen. Indien je wordt betrapt is de kans groot dat dat strafpunten oplevert of dat jouw website zelfs volledig uit de zoekresultaten wordt verwijderd.
Eén van de belangrijkste aspecten van SEO is het gebruik van kernwoorden (lees: woorden waarop men gevonden wil worden). Hier moet zorgvuldig mee om worden gegaan. Je wilt woorden niet te weinig gebruiken, anders dringt het bij zoekmachines misschien niet door dat jouw website relevant is. Je wilt woorden echter zeker niet te vaak gebruiken, omdat je PageRank daar direct op kan worden afgerekend. Woorden moeten niet te algemeen zijn, omdat er dan al velen (vaak miljoenen) voor jou zijn. Tegelijkertijd wil je termen niet te specifiek maken, omdat er dan veel minder op gezocht wordt.
Een Gouden ei is er in dit geval niet. Het advies is teksten zo goed en oprecht mogelijk te (laten) schrijven. Dat klinkt nogal vaag, maar dat is precies wat het is. Heb je geen idee of je teveel of te weinig kernwoorden gebruikt? Houdt dan een kernwoordendichtheid van 1-2% aan(Een uniek kernwoord per 50-100 woorden).
Er was een periode dat vetgedrukte woorden hoger werden gewaardeerd: Dit is niet meer het geval en wordt sneller door Google herkend als keyword spamming. Gebruik vetgedrukte woorden dus alleen wanneer dit een functie heeft naar je bezoekers. Verder kunnen wij aanraden om zo goed mogelijk beschrijvende (nieuwe) paginatitels en kopjes te gebruiken. Deze worden hoger gewaardeerd dan enkel platte tekst. Maar blijf schrijven gericht aan een websitebezoeker, niet aan Google.
Ten slotte nog een term waar je wellicht wel eens van hebt gehoord: Backlinks. Een paar jaar terug was dit de weg om vlug hoog in de zoekresultaten te komen: Hoe meer websites naar jouw website doorlinkten, hoe groter de boost in de zoekresultaten. Vandaag de dag is dit weer een factor om goed mee op te passen: Backlinks zijn nog steeds erg waardevol, het gaat echter weer om de echtheid van de links. Zo worden inkomende links van spam sites of slecht gewaarde websites die niets te maken hebben met de inhoud van jouw website negatief gewaardeerd.
Een waardevolle backlink is een link vanuit een hoog gewaardeerde website, denk aan een nieuwswebsite of een bekend blog. Ook niet hoog gewaardeerde, kleine websites kunnen goede backlinks opleveren, een pré is wel dat de inhoud van beide websites met elkaar te maken heeft. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een tuincentrum website die linkt naar een tuingereedschapfabrikant. Indien je heel veel met backlinks aan de slag gaat is het aan te raden verschillende anchortags (linknamen) te gebruiken en een backlink checker tool te gebruiken voor inzicht.
Voor de overige zaken maken wij ons sterk. Denk hierbij aan een juiste semantische opmaak. Dit houdt in dat wij zorgen voor een juiste paginastructuur met juiste elementen zodat de robots van Google deze begrijpen en goed kunnen indexeren.
Hetzelfde geldt voor het juist gebruiken van metadata: Het toevoegen van beschrijvingen aan pagina's of afbeeldingen. De Googlebots weten in zo'n geval waar een afbeelding over gaat, maar belangrijker: Deze kleine beschrijvende teksten zijn vaak zichtbaar in de zoekresultaten waardoor het voor gebruikers sneller duidelijk is waar de website over gaat.
Weer eenzelfde verhaal geld voor het gebruik van microdata en microformats. Een stukje technischer om uit te leggen maar kort door de bocht: Dit zorgt voor duidelijkere interne verbindingen wat er weer op neer komt dat Googlebots niet ongewenst stranden, de website volledig kunnen crawlen en zo goed mogelijk begrijpen.
Wij werken continue aan het verbeteren van onze producten en dienstverlening.
Vragen en opmerkingen, of een afspraak maken, kan via een mailtje aan support @ siteinasecond.nl .
Kijk in ieder geval ook even op onze pagina #NEWS# of er bij ons eens storing bekent is of dat er geplande werkzaamheden zijn.
Wij bieden meerdere manieren aan om je mail te lezen en te sturen. Hier onder (1) voor het gebruik van een mail client zoals Microsoft Outlook of de app Mail op iOS-apparaten en Macs. Onderaan (2) voor het gebruik van Dinamite webmail.
Onderstaande stappen zijn de meest voorkomende instellingen. Let goed op spelfouten, punten en kleine en/of hoofdletters! Deze instellingen werken voor zowel een vaste computer als voor mobiel.
Stuur als je bovenstaande stappen hebt doorlopen een test mail vanaf dit nieuwe account naar je nieuwe account. Je zult dan in verzonden items je testmail terugvinden en in je postvak in de testmail ontvangen.
Toch problemen? Loop de instellingen nog eens goed na op spelfouten, punten, komma's en kleine/hoofdletters.
Kom je er toch niet helemaal uit en/of maak je liever gebruik van andere instellingen neem dan contact met ons op via het contactformulier, dan helpen we je graag verder.
Een andere snelle en makkelijke manier om je mail te lezen en versturen is via de webservice die via ook via Dinamite wordt aangeboden en is te vinden op https://webmail.dinamite.nl/src/login.php
Deze webmail werkt ook met IMAP dus je kunt beiden methoden (1 en 2) tegelijkertijd gebruiken.
Toch problemen? Loop de instellingen nog eens goed na op spelfouten, punten, komma's en kleine/hoofdletters.
Kom je er toch niet helemaal uit en/of maak je liever gebruik van andere instellingen neem dan contact met ons op, dan helpen we je graag verder.